Oddział Przedszkolny w czasie nauczania zdalnego
ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY W CZASIE NAUCZANIA ZADALNEGO
W czasie nauczania zdalnego przedszkolaki „Zerówczaki” pracują jak pszczółki.
A wszystko zaczęło się od marcowej pogody i przysłowia „W marcu jak w garncu”. Każdy przedszkolak wykonał swój marcowy garnek z pogodą. Potem nadszedł czas na obserwacje pogody i kalendarz pogody.Dzieci założyły hodowlę cebuli.
Wspólnie wyczekiwaliśmy nadejścia WIOSNY.
I oto jest!!! Nadleciały bociany, przyroda zaczęła budzić się do życia, wokół wszystko zaczęło się zielenić . Nasze przedszkolaki świetnie poradziły sobie z odnalezieniem pierwszych oznak wiosny.
Motylki zawitały w domach dzieci w pełniej krasie , czego dowodem są ich prace – od koloru do wyboru! Najpierw jednak musiały wykluć się z kokonów, aby móc rozwinąć swoje barwne skrzydła. Opowieść o rozwoju motyli z udziałem dzieci bardzo im się podobała. Z kokonów wylęgły się piękne przedszkolne motyle. Brawo Wy!
Z ciepłych krajów zaczęły powracać ptaki. Nie tylko dostojne bociany , ale również
„PTAKI CUDAKI”, które wykonały dzieci z różnych materiałów dostępnych w domu. Wyobraźnia dzieci nie zna granic,a pomysłów nie było końca. Przepięknie!!!
Zbliżała się Wielkanoc , a dzieci z niecierpliwością oczekiwały na przybycie wielkanocnego zajączka.
W tym czasie wykonywały przepiękne pisanki, ale i eksperymentowały z jajkami. Efektem końcowym była wykonana wraz z rodzicami przepyszna jajecznica. Mniam !!!
To jednak nie koniec naszych doświadczeń. Podczas zajęć o wodzie i ekologii dzieci badały właściwości wody. Sprawdzały smak, zapach, kolor wody oraz Co tonie ? a Co pływa?
Wiedząc co to jest recykling i jak chronić nasze środowisko , dzieci wykonywały swoje ekologiczne zabawki, które wyszły cudownie!!!
Poznaliśmy również wiejskie podwórko i jego mieszkańców. Dzieci wykonały wspaniałe zwierzęta z wiejskiego podwórka metodą orygami z kół oraz makietę wiejskiego podwórka. Wspaniałe prace!!!
I tak nadszedł maj. Dzieci przypomniały sobie wiadomości o Polsce i jej symbolach narodowych oraz Święcie Flagi. Wykonały wspaniałe chorągiewki w barwach narodowych. Poznały także region w którym zamieszkują, czyli KOCIEWIE. Poznały strój kociewski , miały okazję wysłuchać hymnu Kociewskiego oraz gwary. Stworzyły również wspaniałe albumy o miejscowościach w których mieszkają.
Ponadto pracowaliśmy w książeczkach, poznawaliśmy nowe litery, liczyliśmy , wykonywaliśmy ćwiczenia oddechowe i zabawy ruchowe. Podczas zajęć wykorzystywaliśmy filmy edukacyjne, programy oraz gry onlein zamieszczone na stronach internetowych.
Ale to nie koniec naszej przygody ze zdalnym nauczaniem .........................................cdn.
Dziękuję wszystkim rodzicom za pomoc przy realizacji zadań oraz wspaniałą współpracę!!!
Emilia Ronczkowska