Organizacja pracy szkoły od dnia 04 maja 2021r. oraz przepisy MEN
ZARZĄDZENIE NR 70/2021
Dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Suminie
z dnia 30 kwietnia 2021 roku
w sprawie organizacji pracy szkoły od dnia 04 maja 2021r.
Podstawa prawna:
1) Ustawy z dnia 14 grudnia 2016roku – Prawo oświatowe (dz. U. z 2020r. poz. 910 i 1378 z późniejszymi zmianami);
2) Ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (dz. U. z 2020r. poz. 1327 z późniejszymi zmianami);
3) Rozporządzenia MEN z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (dz. U. z 2020r. poz. 1604 z późniejszymi zmianami);
4) Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 29 kwietnia 2021 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19;
5) Wytyczne MEiN, MZ i GIS dla klas I-III szkół podstawowych.
6) Statutu Szkoły.
zarządza się, co następuje:
§ 1.
Klasy I-III Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Suminie od dnia 04 maja 2021r. wracają do stacjonarnego trybu nauki.
§ 2.
Nauka w trybie zdalnym w klasach 4-8
- Od dnia 04 maja 2021r. do dnia 16 maja 2021r. ogranicza się funkcjonowanie Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Suminie w zakresie klas IV-VIII w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 – nauka w trybie zdalnym.
- W okresie ograniczenia funkcjonowania szkoły, o którym mowa w ust. 1, zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze są realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
§ 3.
Nauka w trybie hybrydowym w klasach 4-8
- Od dnia 17 maja 2021r. do dnia 30 maja 2021r. ogranicza się funkcjonowanie Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Suminie w zakresie klas IV-VIII w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 – nauka w trybie hybrydowym.
- W okresie ograniczenia funkcjonowania szkoły, o którym mowa w ust. 1, zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze są realizowane w taki sposób, że:
1) nie więcej niż 50% uczniów realizuje te zajęcia odpowiednio w szkole oraz
2) co najmniej 50% uczniów realizuje te zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
- Dyrektor szkoły ustali harmonogram prowadzenia zajęć zgodnie z podziałem, o którym mowa w ust. 2, biorąc pod uwagę, w miarę możliwości, równomierne i naprzemienne realizowanie tych zajęć przez każdego ucznia zarówno w sposób określony w ust. 2 pkt 1, jak i w sposób określony w ust. 2 pkt 2.
§ 4.
- Od dnia 04 maja 2021r. do dnia 30 maja 2021r. w odniesieniu do uczniów kl. IV-VIII, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności nie mogą realizować zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, w miejscu zamieszkania, dyrektor szkoły ma obowiązek:
a) zorganizować zajęcia w szkole lub
b) umożliwić uczniowi realizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły.
- Od dnia 04 maja 2021r. do dnia 30 maja 2021r. w odniesieniu do uczniów, którzy z uwagi na brak możliwości realizowania zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość i nie mogą realizować tych zajęć w miejscu zamieszkania, dyrektor szkoły może umożliwić uczniowi realizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły.
- Wniosek, o którym mowa w ust. 1 i 2 rodzice składają w sekretariacie szkoły. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
- Od dnia 04 maja 2021r. do dnia 24 maja 2021r. w klasie VIII dyrektor szkoły może zapewnić w szkole konsultacje indywidualne lub grupowe z nauczycielem prowadzącym zajęcia edukacyjne z przedmiotów, z których uczeń przystępuje do egzaminu ósmoklasisty.
§ 5.
- Dyrektor szkoły zorganizuje opiekę w szkole dla dzieci uczęszczających do klas 1-3, na wniosek:
1) rodziców dzieci, którzy:
a) są zatrudnieni w podmiotach wykonujących działalność leczniczą,
b) realizują zadania dotyczące koordynacji ratownictwa medycznego,
c) realizują zadania publiczne w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19,
d) pełnią służbę w jednostkach zapewniających bezpieczeństwo i porządek publiczny,
e) wykonują działania ratownicze,
f) są zatrudnieni w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej w rozumieniu art. 6 pkt 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 r. poz.1876 i 2369),
g) są zatrudnieni w ogrzewalniach i noclegowniach, o których mowa w art. 48a ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
h) są zatrudnieni w placówkach zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, o których mowa w art. 67 i art. 69 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
i) są zatrudnieni w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówkach opiekuńczo-terapeutycznych oraz w interwencyjnych ośrodkach preadopcyjnych,
j) są zatrudnieni w formach opieki nad dziećmi w wieku do lat 3,
k) są zatrudnieni w jednostkach systemu oświaty, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe i realizują zadania na terenie tych jednostek
- Opieka dla dzieci, o której mowa w ust. 1 odbywa się od godziny 8.00 do godziny 15.00.
- Wniosek, o którym mowa w ust. 1 rodzice składają w sekretariacie szkoły. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
- Dyrektor szkoły zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki funkcjonowania oddziału przedszkolnego w reżimie sanitarnym dla dzieci rodziców, o których mowa w ust. 1.
§ 6.
Pracownicy administracji i obsługi pracują w trybie pracy stacjonarnej.
§ 7.
Szczegółowe zasady pracy w trybie stacjonarnym i w trybie zdalnym określone są w dokumencie:
PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA – „Strategia przygotowania i zarządzania Publiczną Szkołą Podstawową im. Kornela Makuszyńskiego w Suminie czasie obecnym i na wypadek wystąpienia pandemii COVID-19 w w roku szkolnym 2020/2021” z dnia 31 sierpnia 2020r. z późniejszymi zmianami.
§ 8.
Zarządzenie podlega ogłoszeniu na stronie internetowej szkoły oraz przesłane rodzicom i nauczycielom za pośrednictwem e dziennika.
§ 9.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 4 maja 2021r.
Barbara Rozwadowska
Dyrektor szkoły