Rekrutacja do klasy 1 na rok szkolny 2022/2023

Informacja

dotycząca rekrutacji

do Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Suminie

na rok szkolny 2022/2023

Podstawa prawna:

  1. 1.    Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz. U. z 2021r., poz. 1915 z późn. zmianami).
  1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082 z późn. zmianami);
  2. UCHWAŁA  XXXIII/301/2017 Rady Gminy w Starogardzie Gdańskim z dnia  23 marca 2017r. w sprawie ustalenia kryteriów wraz z liczbą punktów                w postępowaniu rekrutacyjnym do publicznych szkół podstawowych  prowadzonych przez Gminę Starogard Gdański
  3. Zarządzenie Nr OZS/24/2022 Wójta Gminy Starogard Gdański z dnia             28 stycznia 2022 r. w sprawie harmonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym, a także terminów składania dokumentów do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego oraz klas pierwszych szkół podstawowych na terenie Gminy Starogard Gdański w roku szkolnym 2022/2023

 REKRUTACJA DO KLASY I SZKOŁY PODSTAWOWEJ:

1.   Obowiązek szkolny

W roku szkolnym 2022/2023:

Obowiązek szkolny dla dzieci 7–letnich i prawo do edukacji szkolnej dla 6-latków:

1)   obowiązkiem szkolnym będą objęte dzieci 7-letnie;

2)   na wniosek rodziców naukę w szkole podstawowej może także rozpocząć dziecko, które w 2022 r. kończy 6 lat, jeżeli korzystało z wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2021/2022, albo posiada opinię o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej, wydaną przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną.

1. Do klasy pierwszej szkoły podstawowej przyjmuje się z urzędu wszystkie dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły – tj. wsi Sumin i Sucumin, na podstawie zgłoszenia do klasy I – załącznik nr 1.

2. Zgłoszenia dziecka zamieszkałego w obwodzie szkoły do kl. I dokonuje się w terminie od dnia 01 marca 2022r. do dnia 31 marca 2022r. do godz. 15.00.

3. Kandydaci zamieszkali poza obwodem szkoły, na wniosek rodziców – załącznik nr 2, mogą być przyjęci do klasy pierwszej po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli szkoła dysponuje wolnymi miejscami. Postępowanie rekrutacyjne prowadzi powołana przez Dyrektora Szkoły Komisja Rekrutacyjna.

4. Kryteria przyjęcia uczniów spoza obwodu określone są przez organ prowadzący.

5. Wniosek rodziców o przyjęcie dziecka 6-letniego zamieszkałego               w obwodzie szkoły do kl. I składa się w terminie od dnia 01 marca 2022r. do dnia 31 marca 2022r. do godz. 15.00.

6. UCHWAŁĄ  Nr XXXIII/301/2017 Rady Gminy w Starogardzie Gdańskim określono następujące kryteria: 

Lp.

Kryteria organu prowadzącego

Wartość pkt

1.

W szkole obowiązek szkolny spełnia rodzeństwo dziecka

(Oświadczenie rodzica Nr 1 – o uczęszczaniu rodzeństwa do tej samej szkoły);

10

2.

Miejsce pracy rodziców znajduje się w obwodzie szkoły

(Zaświadczenie potwierdzające zatrudnienie w obwodzie danej szkoły)

5

3.

Dziecko uczęszczało do oddziału przedszkolnego w danej szkole

(Oświadczenie rodzica Nr 2 – o uczęszczaniu dziecka do danego oddziału przedszkolnego);

10

4.

W obwodzie szkoły zamieszkują krewni dziecka (babcia, dziadek) wspierający rodziców (opiekunów prawnych) w zapewnieniu mu należytej opieki

(Oświadczenie rodzica Nr 3 – o miejscu zamieszkania w obwodzie szkoły krewnych dziecka wspierających rodziców  w zapewnieniu mu należytej opieki (babcia, dziadek).

3

Jeżeli po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami Dyrektor Szkoły przeprowadza postępowanie uzupełniające.

7. Terminy postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego, a także terminy składania dokumentów: 

Lp.

Rodzaj czynności

Termin w postępowaniu rekrutacyjnym

Termin w postępowaniu uzupełniającym

1

Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym

Od 01.03.2022

do 31.03.2022

do godziny 15:00

Od 27.05.2022

do 06.06.2022

do godziny 15:00

2

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków  o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym

Od 01.04.2022

do 07.04.2022

Od 07.06.2022

do 09.06.2022

3

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych

 08.04.2022

10.06.2022

4

Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia

Od 11.04.2022

do 22.04.2022

do godziny 15:00

Od 13.06.2022

do 21.06.2022

5

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych

29.04.2022

do godziny 14:00

22.06.2022

do godziny 15:00

 Wymagane dokumenty związane z zapisem dziecka do kl. I oraz rekrutacją dostępne są w kancelarii szkoły w godzinach pracy: 7.00 – 15.00, a także na stronie www szkoły: www.pspsumin.pl oraz bip.pspsumin.pl

  1. Dokumenty związane z zapisem dziecka do kl. I oraz rekrutacją należy składać w kancelarii szkoły w godzinach pracy: 7.00 – 15.00 od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni świątecznych.

Załączniki:                                      

  1. Załącznik nr 1 PSP - Zgłoszenie do kl. I szkoły podstawowej kandydata zamieszkałego w obwodzie szkoły.
  2. 2.    Załącznik nr 2 PSP - Wniosek o przyjęcie do kl. I szkoły podstawowej kandydata spoza obwodu szkoły wraz z załącznikami (jeżeli dotyczą kandydata):
    1. Oświadczenie rodzica Nr 1 – o uczęszczaniu rodzeństwa do tej samej szkoły;
    2. Oświadczenie rodzica Nr 2 – o uczęszczaniu dziecka do danego oddziału przedszkolnego;
    3. Oświadczenie rodzica Nr 3 – o miejscu zamieszkania w obwodzie szkoły krewnych dziecka wspierających rodziców  w zapewnieniu mu należytej opieki (babcia, dziadek).
  3. 3.    Załącznik Nr 3 – potwierdzenie woli przyjęcia do kl. I szkoły podstawowej.
  1. Załącznik Nr 4 - KLAUZULA DLA UCZNIÓW – RODZICÓW/OPIEKUNÓW PRAWNYCH

 

 Sumin, 2022.02.25.                           Barbara Rozwadowska – Dyrektor Szkoły